Dramatické přistání Ryanair: Kapitán v bezvědomí, druhý pilot zachránil letadlo a cestující

před 3 týdny
resized image b6129fdb45c72b138be7213b33346bdc.jpg
i
zavřít
C-FTJV Air Canada Boeing 737 MAX 8
Ilustrační foto
Zdroj: flickr, Autor: Liam Allport

Ve čtvrtek se na palubě letu Ryanair FR-2682, který mířil z italského Bergama do rumunské Kluže, odehrál dramatický incident. Během přistání kapitán letadla zaznamenal zdravotní potíže, které ho donutily vyslat první nouzový signál „pan-pan“. Tento signál informoval kontrolní věž o vážných, avšak nebezpečných zdravotních problémech. Situace se však brzy zhoršila a kapitán byl nucen vyhlásit tísňové volání „mayday“, čímž oznámil, že jeho kolega, první důstojník, upadl do bezvědomí.

Druhý pilot okamžitě převzal kontrolu nad letadlem a úspěšně navedl Boeing 737-800 na ranvej číslo 25, kde bezpečně přistál. Na letišti již čekali záchranáři, kteří okamžitě poskytli první pomoc pilotovi, jenž byl v bezvědomí. Po krátkém ošetření se pilot probral a byl transportován do nemocnice v Kluži, kde jeho zdravotní stav zůstává neznámý.

Mluvčí letiště potvrdil, že zásah záchranných složek proběhl rychle a profesionálně, a zdůraznil, že díky pohotovosti druhého pilota nedošlo k ohrožení žádného z cestujících. Po přistání bylo letiště dočasně uzavřeno a několik letů muselo být odkloněno na vzdálenější letiště. Letadlo zůstalo na zemi v Kluži dalších 17 hodin, než bylo přepraveno do Bukurešti, zatímco náhradní posádka dorazila z města Otopeni. Zpáteční let do Bergama tak nabral zpoždění přibližně tří hodin.

Odborníci na civilní letectví zdůraznili, že v takových situacích posádky postupují podle přísných bezpečnostních protokolů. Každý pilot je trénován na to, aby v případě kolapsu kolegy dokázal řídit letadlo sám. Letadla jsou navíc vybavena lékárničkami a defibrilátory, a posádky absolvují školení první pomoci. Tento incident opět ukázal, jak důležitá je připravenost a profesionalita leteckého personálu, která dokáže zachránit životy a zajistit bezpečnost cestujících.

Čtěte dále: