Filatelisté z celé Francie se ve středu shromáždili na poštách, aby si zakoupili jedinečné poštovní známky s motivem croissantu, které nejenže potěší oko, ale také příjemně voní. Tyto známky, které byly uvedeny do oběhu v počtu 600 tisíc kusů, mají za cíl oslavit francouzskou gastronomii a byly vydány v souvislosti s celostátní soutěží o nejlepší máslový croissant.
Jednou z pošt, kde si lidé mohli známky zakoupit, byla pobočka ve Valence na jihu země. Její ředitel, Anthony Richet, vyjádřil hrdost na to, že jeho pošta byla vybrána pro prodej této unikátní edice. Známky mají hodnotu 2,10 eura (přibližně 52 korun), což je cena, která umožňuje jejich použití i na mezinárodních zásilkách. Přesto se očekává, že většina těchto známek skončí v rukou sběratelů, a to už od prvního dne prodeje, kdy bylo prodáno více než čtyři sta kusů.
Vůně známek je dosažena technologií, která do inkoustu přidává mikroskopické kapsle s vonnými látkami. Tyto kapsle se uvolňují při poškrábání nebo otření, což dává známkám jejich specifickou aroma připomínající čerstvě upečené croissanty. Ačkoli voňavé známky nejsou ve světě filatelie zcela novinkou, ve Francii se s nimi setkáváme poměrně často. Minulý rok například pošta vydala známky s vůní bagety v souvislosti s letními olympijskými hrami v Paříži.
Historie voňavých známek sahá až do roku 1973, kdy byly poprvé vydány v Bhútánu. Tyto známky používaly různé motivy růží a každá z nich měla svou specifickou vůni. Nová edice francouzských známek tak pokračuje v tradici, která spojuje umění filatelie s gastronomickými požitky a vytváří jedinečný zážitek pro sběratele i milovníky dobrého jídla.
