Kontroverze kolem hry Misery: Nezávislý vývojář čelí DMCA stížnosti od GSC Game World

před 3 týdny
resized image 8173e6a4a2b00513f849277c452dcfb8.png
i
zavřít
Misery
Ilustrační foto
Zdroj: Misery press kit

Vývojář nezávislé hry Misery, která se zaměřuje na kooperativní survival horor, čelí vážným problémům poté, co byla hra stažena ze Steamu na základě DMCA stížnosti od GSC Game World, tvůrců očekávaného titulu Stalker 2: Heart of Chornobyl. Tato situace vyvolala bouřlivou reakci ze strany vývojářského týmu, který se snaží obhájit, že Misery je zcela odlišný projekt, odehrávající se v fiktivní Republice Zaslavie, a nemá nic společného se Stalker univerzem.

V příspěvku na komunitním fóru na Steamu se vývojář Maewing vyjádřil, že Misery nevyužívá žádné postavy, příběh, hudbu ani herní prvky ze Stalker her. Podle jeho slov je hra inspirována mnoha dalšími zdroji, včetně knih a filmů, avšak tvrdí, že stížnost GSC je zneužitím moci vůči malým nezávislým vývojářům. V příspěvku se také objevily screenshoty e-mailu od Valve, který potvrzuje, že GSC Game World podal stížnost na základě údajného porušení autorských práv.

Po prvotním rozhořčení však Maewing na Discordu zareagoval mnohem ostřeji, což vedlo k následné omluvě. Přiznal, že jeho starší příspěvky obsahovaly nevhodné a urážlivé výroky, a vyjádřil lítost nad tím, co napsal. V nové zprávě zdůraznil, že nevyjadřuje podporu extremismu či diskriminaci a že situaci s DMCA hodlá řešit klidně a profesionálně.

Na sociálních sítích se objevily spekulace, že stížnost GSC může být také reakcí na údajnou podporu ruské invaze na Ukrajinu ze strany některých členů týmu Misery. Tato situace vyvolala obavy a vedla k tomu, že vývojářský tým vyzval své příznivce, aby se vyhnuli urážlivým komentářům, a dokonce zavedl přísná pravidla proti jakémukoli projevování podpory pro ruskou agresi.

Zatímco Misery byla stažena, GSC Game World pokračuje v práci na Stalker 2, plánujíc vylepšení a aktualizace pro hru až do konce roku 2025. Očekává se, že tato situace bude mít dalekosáhlé důsledky, jak pro vývojáře Misery, tak pro GSC Game World, a bude zajímavé sledovat, jak se vyvine další vývoj.

Čtěte dále: