Vývojáři ze studia Build A Rocket Boy (BARB), které založil bývalý producent série GTA Leslie Benzies, se po katastrofálním uvedení jejich první hry MindsEye rozhodli vyjádřit nespokojenost s vedením společnosti. V otevřeném dopise, podepsaném 93 aktuálními a bývalými zaměstnanci, včetně zástupců odborového svazu Game Workers Branch Independent Workers Union of Great Britain (IWGB), obviňují vedoucí pracovníky Marka Gerharda a Leslieho Benziese z "dlouhodobého neúcty a špatného zacházení" s personálem.
MindsEye, akční hra, která měla být odrazovým můstkem pro studio, byla po svém vydání v letošním roce zasažena kritikou a technickými problémy, což vedlo k tomu, že herci, kteří ztvárnili hlavní postavu, se obávali, že už nikdy nedostanou příležitost pracovat v herním průmyslu. Po jejím neúspěšném uvedení následovaly propouštění, které postihly více než 250 zaměstnanců ze zhruba 500členného týmu.
Otevřený dopis vyjadřuje znepokojení nad způsobem, jakým studio zvládlo proces propouštění. Zaměstnanci uvádějí, že dostávali špatné informace, byli informováni o propuštění s nesprávnými výpovědními lhůtami a byli zařazeni do nesprávných týmů, což vedlo k nesprávnému hodnocení jejich výkonu. Tato a další pochybení mohla vést k nespravedlivému propuštění mnoha pracovníků.
Zaměstnanci rovněž kritizovali vedení za zavedení povinného přesčasového pracovního režimu, kdy museli odpracovat osm hodin přesčas týdně, přičemž odměna za to byla slibována v podobě času na odpočinek. Mnozí však nemohli tuto dobu využít kvůli neustálým požadavkům na další "prioritní" úkoly. Komunikace uvnitř studia byla podle nich chaotická a zásadní změny pracovních procesů byly často prováděny bez jakéhokoli zapojení zaměstnanců.
Zaměstnanci také vyjádřili, že MindsEye byla výsledkem dlouhodobého špatného řízení, a nikoli jak tvrdilo vedení, důsledkem "vnitřních a vnějších sabotérů". V dopise vyzývají vedení k veřejné omluvě a spravedlivému odškodnění pro propuštěné zaměstnance, k možnosti pro zbývající zaměstnance pracovat během výpovědní lhůty nebo dostat náhradu, a k vytvoření dokumentovaného plánu na zlepšení pracovních podmínek.
Odpovědní pracovníci studia v reakci na otevřený dopis uvedli, že odchod zaměstnanců je vždy těžký a že se snažili postupovat s péčí a transparentností. Nicméně, situace ukazuje na potřebu reformy a zlepšení pracovních podmínek v herním průmyslu, aby se předešlo podobným problémům v budoucnu.
