Ubisoft zrušil kontroverzní hru Assassin's Creed: Příběh bývalého otroka v bouřlivé době po občanské válce

před 1 měsícem
resized image ac49a353f4c305c86786bc381fb99131.jpg
i
zavřít
Assasin's Creed - Ezio Oditore
Ilustrační foto
Zdroj: flickr, Autor: Rod-20

Ubisoft se rozhodla zrušit plánovanou hru ze série Assassin's Creed, která měla být zasazena do období po americké občanské válce a rekonstrukce. Toto rozhodnutí bylo učiněno v roce 2024 a bylo ovlivněno nejen negativními reakcemi na postavu černého samuraje Yasukeho v Assassin's Creed Shadows, ale také obavami z aktuálního politického klimatu v USA. Podle zdrojů z Game File, které hovořily anonymně, byl projekt ve fázi konceptu a měl se soustředit na příběh bývalého otroka, jenž se po přesunu na západ stal členem Bratrstva asasínů. Jeho cesta měla zahrnovat návrat na jih USA, kde by se střetl s extremistickými skupinami, včetně Ku Klux Klanu.

Přestože vývojáři byli nadšení a projekt měl potenciál pozitivně ovlivnit společnost, vedení Ubisoftu nakonec rozhodlo, že téma je příliš kontroverzní. To se stalo v době, kdy se politická situace v USA stala napjatou, zejména v souvislosti s kroky Trumpovy administrativy, které se snažily omezit občanská práva a obnovit památky na Konfederaci, jež usilovala o zachování otroctví. Jak uvedl jeden ze zdrojů, projekt byl „příliš politický v příliš nestabilní zemi“.

Hra měla také obsahovat retrospektivní sekvence z doby občanské války, ale většina příběhu se měla odehrávat během rekonstrukce, která se snažila o integraci bývalých otroků a obnovení jednoty USA. Tento historický kontext byl poznamenán silným odporem a násilím ze strany bílých obyvatel na jihu, což nakonec vedlo k neúspěchu rekonstrukčních snah.

Zrušení projektu přichází v těžkém období pro Ubisoft, který čelí problémům s odklady a klesajícími příjmy. Někteří zaměstnanci společnosti naznačili, že situace na trhu a finanční tlak hrály roli v rozhodnutí o zrušení hry. Přestože je možné, že se projekt v budoucnu vrátí, vzhledem k aktuálnímu politickému klimatu v USA a reakcím na podobná témata na sociálních médiích to vypadá jako nepravděpodobné. Ubisoft se dlouhodobě distancuje od politických témat ve svých hrách, i když některé tituly, jako například Far Cry 5, naznačují opak. Tato situace ukazuje, jak složitá a citlivá témata mohou být v herním průmyslu, zejména pokud se dotýkají rasových a historických otázek.

Čtěte dále: