Zampella o Call of Duty: "Existuje jen díky chybám EA" – Jak se Battlefield chystá převzít vedení v moderních vojenských střílečkách

před 4 dny
resized image 61b657853105e814d6ff4941670f9dd0.jpg
i
zavřít
Vince Zampella
Ilustrační foto
Zdroj: wikimedia, Autor: Deantak

Vince Zampella, vedoucí série Battlefield, nedávno vyjádřil svůj názor na vznik legendární franšízy Call of Duty, když prohlásil, že "Call of Duty existuje pouze proto, že EA se chovala jako banda č*****". V rozhovoru s GQ přiblížil nejen svou kariéru ve vývoji her, ale také potenciál Battlefield 6 stát se lídrem v oblasti moderních vojenských stříleček.

Zampella byl součástí týmu, který vyvinul Medal of Honor: Allied Assault, a po jeho úspěchu se jeho studio 2015 Inc. dostalo do problémů, když EA rozhodla přenést vývoj série Medal of Honor in-house. To vedlo k tomu, že Zampella a jeho kolegové založili nové studio Infinity Ward a uzavřeli dohodu s Activision Blizzard na vytvoření hry, která se nakonec stala Call of Duty. Zampella ve svém vyjádření zdůraznil, že rozhodnutí EA neudržet tým 2015 Inc. vedlo k tomu, že vznikla nová ikona v herním průmyslu.

Medal of Honor: Allied Assault, vydaný v roce 2002, byl revoluční hrou, která přinesla filmový pohled na druhou světovou válku a získala ocenění za nejlepší akční hru roku. EA však po úspěchu této hry rozhodla, že studio 2015 Inc. již nepotřebuje, což vedlo k jeho rozpuštění. Zampella a další členové týmu se tak ocitli v situaci, kdy museli hledat nové možnosti, což nakonec vedlo k vytvoření Call of Duty.

Dnes, po letech, Zampella opět čelí rivalitě s EA, nyní jako šéf Battlefield, jehož nejnovější titul zaznamenal velký úspěch a stal se jedním z nejpopulárnějších herních titulů na Steamu. Tato situace ukazuje na fascinující cyklus ve světě videoher, kde rozhodnutí jedné společnosti mohou zásadně ovlivnit budoucnost jiných. Zampella se tak vrátil na scénu, aby znovu soutěžil s Call of Duty, a to s hrou, která má potenciál přetáhnout hráče zpět k Battlefield.