V České republice se v posledních měsících výrazně zvyšuje zájem o automobily, a to jak nové, tak ojeté. Do začátku října letošního roku prodal největší prodejce ojetých aut přes 86 tisíc vozidel, což je o 300 kusů více než za celý předcovidový rok 2019. Generální ředitelka Aures Holdings, pod kterou spadá například AAA Auto, Karolína Topolová, uvedla, že třetí čtvrtletí tohoto roku přineslo historicky nejvyšší prodeje vozů od založení společnosti v roce 1992. Nicméně v některých regionech, jako je východní Morava, prodeje stále nedosahují předcovidových úrovní.
Pokud jde o typy vozidel, na českých silnicích se stále více prosazují SUV, přičemž mezi značkami dominuje Škoda. Zákazníci při výběru vozu často zohledňují spotřebu paliva a zavazadlový prostor. Starší generace preferuje spolehlivost a bezpečnost, zatímco mladší zákazníci mají sklon k rychlým sportovním autům. V regionech se preference liší; například na Valašsku jsou populární kombíky, často s tažným zařízením, které usnadňují převoz materiálu a nástrojů.
Na trhu nových automobilů se za první tři čtvrtletí letošního roku prodalo přes 182 tisíc vozů, což představuje nárůst o šest procent oproti loňsku. Nejprodávanější značkou zůstává Škoda s více než 62 tisíci prodanými kusy, následuje Hyundai a Toyota. Ačkoliv stále dominují automobily se spalovacími motory, jejich podíl se postupně snižuje. Naopak hybridní vozy si získávají stále větší oblibu a letos tvoří více než 22 procent všech prodaných automobilů. Zájem o čistě elektrické vozy roste, avšak jejich podíl na celkových prodejích činí pouze 5,5 procenta, což je srovnatelné s některými jinými evropskými zeměmi, jako je Polsko, Řecko či Itálie.
Celkově lze říci, že český automobilový trh prochází dynamickým vývojem, kdy se mění preference zákazníků a roste poptávka po ekologičtějších alternativách.