V Karlových Varech se v posledních dnech intenzivně diskutuje o budoucnosti obchvatu města, který by měl pomoci vyřešit narůstající dopravní zátěž po dokončení dálnice D6. Na veřejném projednání, které se konalo 6. října, měli občané možnost vyjádřit svůj názor na plánovanou tunelovou variantu, která by měla začínat u Pražského mostu a vést pod Růžovým vrchem s výústěním u Kauflandu. Tento projekt podporují jak zástupci města, tak i Karlovarského kraje, kteří se shodují na tom, že tunel by byl efektivnějším řešením než povrchová cesta.
Přestože ekonomická studie zpracovaná Ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic ukázala, že tunelová varianta by mohla být finančně nevýhodná, město i kraj stále trvají na jejím prosazení. Odhadované náklady na výstavbu tunelu se pohybují kolem 20 miliard korun, což je částka, která vzbuzuje obavy. Nicméně, zástupci města věří, že tunel výrazně zlepší dopravní situaci a napojení na silnice I/13 do Ústeckého kraje.
Během veřejné diskuse, která přilákala širokou veřejnost včetně odborníků na dopravu, se ukázalo, že obchvat je pro region klíčový. Hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová apelovala na Ministerstvo dopravy, aby urychlilo rozhodování o obchvatu a zajistilo financování projektu. Zastupitelé kraje vyjádřili podporu tunelové variantě a plánují se podílet na dalších jednáních s ŘSD a ministerstvem.
Zatímco se obchvat stále nachází ve fázi plánování, je jasné, že bez jeho realizace se Karlovy Vary mohou stát dopravní bariérou, což by mělo negativní dopad nejen na centrum města, ale i na okolní části. Zástupci města a kraje proto doufají, že tunel bude zahrnut do nových zásad územního rozvoje, což by mohlo otevřít cestu k dalšímu postupu v realizaci tohoto důležitého projektu.
