Nová tramvajová trať propojí Malovanku se Strahovem: DPP vypsal veřejnou zakázku za 1,02 miliardy korun

před 1 měsícem
resized image c46f9eaa4be2e15f4913fb7562d09263.jpg
i
zavřít
Praha, Trojský most, tramvaj
Ilustrační foto
Zdroj: wikimedia, Autor: PatrikPaprika

Pražský dopravní podnik (DPP) oznámil vypsání veřejné zakázky na výstavbu nové tramvajové tratě, která propojí Malovanku se Strahovem. Celkové náklady na tuto investici jsou odhadovány na 1,02 miliardy korun bez DPH, přičemž práce by měly začít na jaře příštího roku a trvat přibližně 18 měsíců. Nová tramvajová trať by měla být zprovozněna na podzim roku 2027.

Délka plánované dvoukolejné tratě bude 1,3 kilometru a povede z Bělohorské ulice přes Vaníčkovu ulici až ke strahovským kolejím a autobusové točně u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice, kde bude umístěna konečná smyčka Stadion Strahov. Součástí projektu je také kompletní rekonstrukce Bělohorské ulice mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou ulicí a rozšíření Vaníčkovy ulice.

Podle technického ředitele DPP Jana Šurovského by nová trať měla nahradit stávající autobusovou dopravu ze Strahova k metru Dejvická, čímž by se zvýšila kapacita a ekologičnost dopravy, neboť tramvaje jsou lokálně bezemisní a lépe oddělené od automobilového provozu. Tato změna by měla přispět k lepšímu spojení na vysokoškolské koleje a do strahovského sportovního areálu, kde se nacházejí menší stadiony spravované Fotbalovou asociací ČR (FAČR).

FAČR nedávno uzavřela dohodu se Spartou Praha ohledně výstavby nového stadionu na místě stávajícího stadionu Evžena Rošického, avšak město zatím nemá aktuální informace o tomto záměru. Náměstek pražského primátora Petr Hlaváček plánuje svolat jednání s FAČR a Spartou, aby se situace vyjasnila. DPP v posledních letech také realizoval několik dalších projektů na rozšíření tramvajových tratí, včetně prodloužení na Pankrác a dalších tras v různých částech Prahy.

Nová tramvajová trať na Strahov je součástí širšího plánu rozvoje veřejné dopravy v hlavním městě, který zahrnuje i stavbu Dvoreckého mostu, po němž budou tramvaje rovněž jezdit.

Čtěte dále: