V roce 2025 čekají českou dopravní síť významné opravy, přičemž největší pozornost bude věnována dálnicím D5, D11 a D8. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl v nedávném podcastu a rozhovoru pro ČT24 upozornil na to, že i když aktuálně probíhá historicky nejvíce staveb, rozpočtové problémy mohou ohrozit zahájení nových projektů. Podle Mátla je třeba do roku 2026 zajistit dodatečné finance, jinak hrozí zpoždění u mnoha plánovaných staveb.
Mátl zmínil, že v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) chybí přibližně 40 miliard korun, což by mohlo mít za následek odložení některých projektů, jako jsou výkupy pozemků pro dálnici D3 a Pražský okruh. Zpoždění se také může týkat úseku dálnice D11 mezi Jaroměří a Trutnovem, kde je ŘSD připraveno zahájit práce, ale bez potřebných financí by to nebylo možné.
I přes tyto výzvy se Mátl snaží udržet optimismus a věří, že se situace brzy vyřeší. Zároveň dodal, že ŘSD má nastaveny priority pro realizaci staveb a je připraveno reagovat na případné změny v rozpočtu. V současnosti se na českých dálnicích pracuje na 185 kilometrech a rozpočet ŘSD dosahuje rekordních 82 miliard korun, což odráží úsilí o zlepšení dopravní infrastruktury.
Ministr dopravy Martin Kupka potvrdil, že žádná z rozestavěných staveb není zastavena, avšak je nutné najít více peněz pro pokračování budování. Přestože současný kabinet přerušil jednání o financování SFDI, očekává se, že další vláda se bude muset vypořádat s nedostatkem prostředků, což může mít dalekosáhlé důsledky pro plánování a realizaci dopravních projektů v České republice.
