Nová vláda složená z ANO, SPD a Motoristů se rozhodla zastavit plány na výstavbu vysokorychlostních tratí (VRT) do Hradce Králové a Vratislavi. Místopředseda ANO a bývalý ministr dopravy Karel Havlíček uvedl, že důvodem tohoto rozhodnutí je nedostatek financí. Podle něj vláda zaměří své úsilí na hlavní páteřní trasu, která povede z Drážďan přes Ústí nad Labem a Prahu do Brna a Břeclavi. Naopak další plánované větve, které navrhl předchozí ministr dopravy Martin Kupka z ODS, zůstávají mimo možnosti současné koalice.
Web Správy železnic informuje o tom, že v plánu je také trasa z Prahy přes Louny do Mostu a rychlé spojení z Plzně směrem na Mnichov, které bude zaměřeno na nižší rychlosti vlaků než u VRT. Havlíček dále upozornil, že ve státním rozpočtu, který připravila odcházející vláda, chybí na dopravní projekty 48 miliard korun. To by mohlo vést k odložení některých staveb, které byly plánovány na příští rok.
Podle Havlíčka se nyní zkoumá velké množství staveb a probíhají jednání se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic o prioritách. Vláda se snaží zajistit, aby se nezastavily klíčové dopravní projekty. Po nedávném jednání zástupců koalice bylo oznámeno, že se podařilo nalézt způsob, jak financovat důležité dálniční a železniční stavby v nadcházejícím roce. Mezi prioritní projekty patří například dálnice D3, D6, D11 a D35, stejně jako dokončení železničního koridoru do Českých Budějovic a výstavba železničního uzlu v Hradci Králové.
